Podstawy psychologii rozwojowej – w kontekście diagnozy neuroAtypowości
Intensywny warsztat dla specjalistów.
Co zyskasz?

★ Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii rozwoju człowieka w oparciu o badania naukowe
★ Lepsze rozumienie mechanizmów rozwoju mózgu i ich wpływu na funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne
★ Udoskonalenie umiejętności diagnozowania neuroatypowego rozwoju
★ Interaktywne zajęcia z możliwością wymiany doświadczeń i dyskusji z ekspertami
Dla kogo jest szkolenie?
To szkolenie jest dedykowane specjalistom, którzy chcą ulepszać swój warsztat diagnozowania neuroAtypowości.
Kiedy?
Najbliższe edycje


Jak wygląda szkolenie?
Podczas dwudniowego intensywnego szkolenia zaktualizujesz i poszerzysz swoją wiedzę na temat mechanizmów i trajektorii typowego i atypowego rozwoju. To unikalna okazja, by poznać najnowsze badania dotyczące rozwoju mózgu w kontekście nabywania kompetencji poznawczych, emocjonalnych i społecznych, bez powielania klasycznych koncepcji (nie będzie Piageta, Eriksona i Kohlberga!). W trakcie warsztatu nauczysz się rozpoznawać sygnały wskazujące na odstępstwa od typowej ścieżki rozwoju, a także zdobędziesz umiejętności pozwalające na bardziej świadome prowadzenie wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą.
Forma szkolenia
On-line – dedykowany kanał na Discordzie.


Cele szkolenia
- Zrozumienie neurobiologicznych podstaw rozwoju od okresu prenatalnego do adolescencji
- Poznanie współczesnych teorii rozwoju neuropoznawczego i aktualnych wyników badań
- Rozróżnianie typowych i atypowych trajektorii rozwojowych
- Nabycie umiejętności prowadzenia wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą w celu rzetelnej oceny neuroatypowości
- Rozwijanie kompetencji rozpoznawania atypowości neurorozwojowych na różnych etapach życia
Ramowy plan szkolenia
1. Mechanizmy rozwoju mózgu od okresu płodowego do adolescencji
2. Współczesne teorie rozwoju neuropoznawczego
3. Normy rozwojowe a typowe i atypowe trajektorie rozwojowe
4. Przegląd kluczowych zagadnień psychologii neurorozwojowej
- Mechanizmy rozwoju
- Okresy krytyczne i sensytywne
- Kamienie milowe w rozwoju
- Wpływ czynników socjoekonomicznych na rozwój
5. Najważniejsze etapy rozwoju społecznego w biegu życia
6. Przegląd narzędzi do oceny poszczególnych obszarów rozwoju
7. Podstawy prowadzenia wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą:
- Ocena typowości vs. atypowości indywidualnego rozwoju na podstawie informacji od klienta
- Pytania, które warto zadać w kontekście oceny poszczególnych sfer rozwoju
- Wykorzystanie informacji z wywiadu w diagnostyce neuroatypowości
Prowadząca
dr Anna Anzulewicz
Psycholożka, diagnostka, badaczka i projektantka rozwiązań cyfrowych specjalizująca się w neuroróżnorodności. Na co dzień pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi badania dotyczące jakości życia dorosłych z diagnozą ADHD oraz w spektrum autyzmu.
Od wielu lat zajmuje się diagnostyką neurorożnorodności i wspieraniem osób neuroatypowych. Szkoli specjalistów (psychologów, psychiatrów, nauczycieli) z zakresu diagnostyki ADHD i ASD, jak również prowadzi konsultacje dla organizacji, chcących budować inkluzywne środowisko pracy.
Ponadto posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami w branży zdrowia cyfrowego, gdzie opracowywała innowacyjne rozwiązania cyfrowe wspierające diagnostykę zaburzeń neurorozwojowych oraz dbanie o zdrowie psychiczne. W swojej pracy kieruje się wysokimi standardami, opartymi na dowodach naukowych.

Cena earlybird
1 600 zł
Przy zapisie i opłaceniu warsztatu na minimum 14 dni przed jego rozpoczęciem
Cena
1 800 zł
Cena standardowa
Formularz zapisu na szkolenie
Social media