Przejdź do treści

Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży

Aktualna wiedza, narzędzia, praktyka kliniczna i diagnoza różnicowa

To intensywne 2 dniowe szkolenie stworzone z myślą o psychologach, psychoterapeutach, psychiatrach, pedagogach i innych specjalistach pracujących diagnostycznie czy gabinetowo.

Zostało oparte na aktualnej wiedzy i praktycznych przykładach. Pozwoli Ci to poszerzyć swoje kompetencje w zakresie rozpoznawania i różnicowania ADHD u dzieci i młodzieży z innymi zaburzeniami czy problemami środowiskowymi.

Ilustracja uśmiechniętej kobiety w różowym swetrze myślącej z ręką przy twarzy.

Cele warsztatu:

Zapewnienie aktualnej, opartej na wynikach badań, wiedzy o ADHD w różnych grupach wiekowych

Zrozumienie relacji pomiędzy rozwojem mózgu a manifestacją objawów ADHD

Nabycie praktycznych umiejętności stosowania i interpretacji narzędzi diagnostycznych

Doskonalenie umiejętności diagnostyki różnicowej (rozróżnianie ADHD od zaburzeń współistniejących i problemów środowiskowych)

Praktyka formułowania rzetelnej opinii psychologicznej

Umiejętność komunikowania wyników diagnozy w sposób zrozumiały i empatyczny dla rodziców, opiekunów i szkół

Zwiększenie kompetencji w planowaniu rekomendacji terapeutycznych i wsparcia edukacyjnego na podstawie diagnozy

Co zyskasz?

Aktualizacja merytoryczna i pewność w podejmowaniu decyzji diagnostycznych.

Zwiększenie skuteczności i trafności diagnoz dzięki lepszemu doborowi i interpretacji narzędzi

Umiejętność prowadzenia jakościowego wywiadu rodzinnego i przekazywania informacji

Redukcja ryzyka błędów diagnostycznych (np. mylenie ADHD z zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami nastroju, zaburzeniami uczenia się czy negatywnym wpływem środowiska).

Udoskonalisz swoje kompetencje w planowaniu zaleceń edukacyjnych i terapeutycznych.

Uzyskasz gotowe wzory procedur diagnostycznych i szablony opinii psychologicznych, które skrócą Twój czas pracy

Konsultacja psychologiczna — rodzic i dziecko

Ramowy plan szkolenia

I. ADHD w różnych grupach wiekowych

Omówienie podstaw dotyczących ADHD w różnych grupach wiekowych, w oparciu o aktualną literaturę naukową.

II. Dynamika rozwoju mózgu a manifestacje objawów ADHD

Przedstawienie dynamiki rozwoju mózgu z możliwymi manifestacjami objawów ADHD

III. Narzędzia diagnostyczne: teoria i praktyka

Ustrukturyzowana obserwacja

Wywiad rozwojowy z rodzicem

Conners 3

Young Diva-5

IV. Podstawy diagnostyki różnicowej

ADHD a inne możliwe trudności:

zaburzenia lękowe

zaburzenia nastroju

negatywny wpływ środowiska

zaburzenia uczenia się

V. Integracja wyników badań z różnych źródeł

Scalenie wyników w oparciu o dane zebrane w procesie diagnozy

VI. Przekazywanie wyników diagnozy i formułowanie opinii psychologicznej

Komunikowanie diagnozy w sposób zrozumiały i empatyczny

Formułowanie rzetelnej opinii psychologicznej

Dla kogo jest szkolenie?

Jest dedykowane psychologom, psychiatrom i innym specjalistom

Kiedy?

Najbliższe edycje

  • 27-28 września 2025

każdego dnia od 10:00 do ok. 18:00

Grupa osób siedzących przy stole podczas spotkania w biurze.
Osoba pracująca na laptopie z kubkiem kawy w dłoni.

Forma warsztatu

Online – dedykowany kanał na Discordzie.

Prowadząca

dr Anna Anzulewicz

Psycholożka, badaczka, projektantka rozwiązań cyfrowych

Specjalizuje się w pracy z osobami neuroróżnorodnymi

Od lat szkoli specjalistów z zakresu diagnozy ADHD oraz spektrum autyzmu

Wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim

Autorka publikacji naukowych

AuDHDowczyni

Edycja 2-dniowa

Cena regularna

2 000 zł 1 800 zł

opłacenie faktury w ciągu 7 dni od jej wystawienia

Cena dla uczestników innych szkoleń

2 000 zł 1 600 zł

opłacenie faktury w ciągu 7 dni od jej wystawienia

Edycja 3-dniowa

Cena regularna

2 300 zł 2 100 zł

opłacenie faktury w ciągu 7 dni od jej wystawienia

Cena dla uczestników innych szkoleń

2 300 zł 1 900 zł

opłacenie faktury w ciągu 7 dni od jej wystawienia

Formularz zapisu na szkolenie






    Dane do faktury:











    Zdjęcia ze szkolenia:


    Newsletter: