Przejdź do treści

Podstawy psychologii rozwojowej – w kontekście diagnozy neuroAtypowości

Intensywny warsztat dla specjalistów.

Co zyskasz?


★ Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii rozwoju człowieka w oparciu o badania naukowe
★ Lepsze rozumienie mechanizmów rozwoju mózgu i ich wpływu na funkcjonowanie poznawcze, emocjonalne i społeczne
★ Udoskonalenie umiejętności diagnozowania neuroatypowego rozwoju
★ Interaktywne zajęcia z możliwością wymiany doświadczeń i dyskusji z ekspertami

Dla kogo jest szkolenie?

To szkolenie jest dedykowane specjalistom, którzy chcą ulepszać swój warsztat diagnozowania neuroAtypowości.

Kiedy?

Najbliższe edycje

9-10 sierpnia 2025 (każdego dnia od 10:00 do ok. 18:00)

Jak wygląda szkolenie?

Podczas dwudniowego intensywnego szkolenia zaktualizujesz i poszerzysz swoją wiedzę na temat mechanizmów i trajektorii typowego i atypowego rozwoju. To unikalna okazja, by poznać najnowsze badania dotyczące rozwoju mózgu w kontekście nabywania kompetencji poznawczych, emocjonalnych i społecznych, bez powielania klasycznych koncepcji (nie będzie Piageta, Eriksona i Kohlberga!). W trakcie warsztatu nauczysz się rozpoznawać sygnały wskazujące na odstępstwa od typowej ścieżki rozwoju, a także zdobędziesz umiejętności pozwalające na bardziej świadome prowadzenie wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą.

Forma szkolenia

On-line – dedykowany kanał na Discordzie.

Cele szkolenia

  1. Zrozumienie neurobiologicznych podstaw rozwoju od okresu prenatalnego do adolescencji
  2. Poznanie współczesnych teorii rozwoju neuropoznawczego i aktualnych wyników badań
  3. Rozróżnianie typowych i atypowych trajektorii rozwojowych 
  4. Nabycie umiejętności prowadzenia wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą w celu rzetelnej oceny neuroatypowości
  5. Rozwijanie kompetencji rozpoznawania atypowości neurorozwojowych na różnych etapach życia

Ramowy plan szkolenia

1. Mechanizmy rozwoju mózgu od okresu płodowego do adolescencji

2. Współczesne teorie rozwoju neuropoznawczego

3. Normy rozwojowe a typowe i atypowe trajektorie rozwojowe

4. Przegląd kluczowych zagadnień psychologii neurorozwojowej

  • Mechanizmy rozwoju
  • Okresy krytyczne i sensytywne
  • Kamienie milowe w rozwoju
  • Wpływ czynników socjoekonomicznych na rozwój

5. Najważniejsze etapy rozwoju społecznego w biegu życia

6. Przegląd narzędzi do oceny poszczególnych obszarów rozwoju

7. Podstawy prowadzenia wywiadu rozwojowego z osobą dorosłą:

  • Ocena typowości vs. atypowości indywidualnego rozwoju na podstawie informacji od klienta
  • Pytania, które warto zadać w kontekście oceny poszczególnych sfer rozwoju
  • Wykorzystanie informacji z wywiadu w diagnostyce neuroatypowości

Prowadząca

dr Anna Anzulewicz

Psycholożka, diagnostka, badaczka i projektantka rozwiązań cyfrowych specjalizująca się w neuroróżnorodności. Na co dzień pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi badania dotyczące jakości życia dorosłych z diagnozą ADHD oraz w spektrum autyzmu. 

Od wielu lat zajmuje się diagnostyką neurorożnorodności i wspieraniem osób neuroatypowych. Szkoli specjalistów (psychologów, psychiatrów, nauczycieli) z zakresu diagnostyki ADHD i ASD, jak również prowadzi konsultacje dla organizacji, chcących budować inkluzywne środowisko pracy.

Ponadto posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami w branży zdrowia cyfrowego, gdzie opracowywała innowacyjne rozwiązania cyfrowe wspierające diagnostykę zaburzeń neurorozwojowych oraz dbanie o zdrowie psychiczne. W swojej pracy kieruje się wysokimi standardami, opartymi na dowodach naukowych.

Cena earlybird

1 600 zł

Przy zapisie i opłaceniu warsztatu na minimum 14 dni przed jego rozpoczęciem


Cena

1 800 zł

Cena standardowa


Formularz zapisu na szkolenie







    Dane do faktury:











    Zdjęcia ze szkolenia:


    Newsletter: